Selasa, 6 September 2011

Kenal Pasti Ciri2 Lelaki Yang Jujur Dalam Hubungan


Bercakap pasal jujur,bagi aku kejujuran adalah antara perkara yang paling penting dalam sesebuah perhubungan…yela kan..tak kan korang nak hidup dengan pasangan anda yang hipokrit??..agak malang kalau kita mendapat pasangan yang macam ni..mintak di jauhkan..hehehe
Tapi kebiasaanya,siapa yang tak jujur?…mesti yang lelaki cakap..”ramai gila awek2 kat luar sana yang tak jujur..aku dah 40 kali dipermainkan“..contoh je…kesian gila kalau 40 kali dipermainkan ye dak?..
Dan bila tanya kat perempuan..mesti teresak-esak nak jawab..”sobs..sobs…tunang saya ,dia janji nak kahwin dengan saya..tapi bila dah femes,dia putuskan pertunangan..kesian saya..ni dah kali ke 4 saya tak jadi bertunang..huhu“..sungguh tragis bukan?..
Sebab tu kita dalam perhubungan kena lah berwaspada,kita kenal dulu macam mana ciri-ciri pasangan kita tu..jujurkah dia…ikhlas ke dia dengan kita..yang perempuan tak boleh lah terus cakap,’alah..semua lelaki sama je,tak jujur..tak ikhlas“..tak boleh lah macam tu..kesian lah lelaki jujur macam aku ni…
Kerana nila setitik rosak susu sebelanga“…sama jugak untuk lelaki..tak boleh lah kita set minda kita yang perempuan tak jujur sebab pengalaman pahit kita..bukak buku baru,tapi belajar dari buku lama..got it?..so kat sini aku nak ajak korang yang wanita baca ciri-ciri lelaki jujur dalam perhubungan korang..yang lelaki boleh buat checklist…tengok mana yang kurang..
Cara untuk mengenali sikap lelaki betul-betul jujur dalam menjadikan anda sebagai kekasih mereka :
1-Detik diawal perkenalan masing-masing akan memperkenalkan biodata diri sendiri,Selalunya perempuan yang akan beriya-iya memberitahu segalanya mengenai diri,sampai ke salasilah keluarga pun diberitahu,tetapi si lelaki ni hanya memberitahu,namanya sahaja.hal lain dia tidak akan bagi tahu sepenuhnya
Kesimpulanya : kalau anda berjumpa lelaki jenis ini,anda perlu berhati-hati kerena ada agenda tersembunyinya dalam memikat diri anda..jangan mudah terpedaya ok?
2-Mengenai nama sebenar anda,pada perkenalan awalan anda bersama si dia,anda hanya perlu sekali jer memberitahu nama penuh anda,cukup seminggu anda cuba bertanya kembali si dia mengenai nama penuh anda,kalau dia boleh jawab,kiranya dia betul-betul serius dalam menjalin hubungan dengan anda,tetapi kalau sebaliknya faham-faham sendiri lah,mesti ada berderet lagi nama dia nak kena ingat..hehehe
Kesimpulannya : Selalu Lelaki yang ada niat buruk terhadap diri anda,dia tidak mengendahkan apakah nama penuh anda,yang dia tahu mengenai nafsunya terhadap diri anda,jika anda tanya mengenai perkara ini tentunya dia akan tergagap-gagap untuk menjawab..
3-Tarikh lahir..Hanya lelaki betul-betul jujur dalam menyintai diri anda yang akan alert perkara ini,Selalunya lelaki akan memberi alasan “Owhh lupa la birthday you..sory i agak sibuk sekarang..”…awas! anda jangan terpengaruh mengenai alasan zaman batu ini.
Kesimpulanya : Apa yang anda perlu lakukan,anda haruslah berhati-hati dengan si dia,perhatikan gerak-geri dan muslihat si dia seterusnya,nanti kebenaran akan berpihak kepada anda.
4-Bila anda sakit..Anda perlu menelefon si dia,memberitahu bahawa anda sakit,tapi ingat sekali sahaja tau.Kalau sidia benar-benar jujur,dalam sehari tu berkali-kali dia akan menelefon bertanyakan kesihatan anda..mesti dia jadi tak keruan..
Kesimpulanya ; Selalunya lelaki yang ada niat buruk,dia akan suka perkara ini berlaku pada diri anda,bolehlah dia bebas untuk berseronok dengan kekasih-kekasih gelap dia yang lain…hehehe
5-Bersabar dengan anda..Memang tidak dinafikan perempuan adalah manusia yang lemah dan agak banyak kerenah…contohnya kalau pergi shopping mesti perempuan suka masuk kedai baju,kedai kasut..memilih mesti lama ye dak?..hehehe..kalau si lelaki betol-betol memahami dan jujur dia akan sabar melayan kerenah korang..
Kesimpulanya : kalau dia jujur dan ikhlas,dia akan terima seadanya sikap korang..kalau korang dah jumpa lelaki macam ni,insyaAllah bahagialah…unless,korang terlalu melebih-lebih kerenahnya..paham-paham lah kan?..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan